Je ramen als branding van je bedrijf

architecture-2256489_1920

Hoe je het ook wendt of keert, de buitenkant van een winkel of bedrijf is ontzettend belangrijk. Het is namelijk het eerste wat (potentiele) klanten en zakelijke contacten zien zodra ze bij je op bezoek komen. En de eerste indruk is ook op dit gebied onuitwisbaar. De ramen van een winkel of bedrijf vormen een belangrijk gedeelte van de buitenkant van je gebouw en daarom spelen ze ook een grote rol in de indruk die mensen van het gebouw en daarmee je bedrijf krijgen. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen dat de ramen er netjes en verzorg uitzien. En waarom zou je dat ook niet direct benutten met een mooie raamfolie belettering waarmee je ook nog eens direct reclame maakt?

Ramen als uithangbord

Op die wijze zijn ramen niet alleen functioneel omdat ze voor het nodige licht binnen zorgen, maar worden ze als het ware het uithangbord van het bedrijf. Erg fijn, vooral omdat je zelf bepaalt welke raamstickers je daarvoor gebruikt. Zo is het mogelijk om te kiezen voor raamfolie belettering als directe reclame.
Andere bedrijven vinden het origineler en doeltreffender om bijvoorbeeld leuke slogans of tips met plakletters op de ramen te kiezen of grappige afbeeldingen als raamstickers te plaatsen. Die keuze ligt natuurlijk helemaal bij jezelf. Het maakt het bedrijfspand of winkel aan de buitenkant in ieder geval direct een stuk levendiger en origineler.

Raamfolie belettering: niet alleen bij winkels

Wie over raamfolie belettering hoort, zal dit in eerste instantie herkennen van de winkels die dit veelvuldig gebruiken. Er is vrijwel geen winkel te vinden met een leeg etalageraam omdat ze bijna allemaal gebruik maken van raamstickers. Vaak gaat het hierbij om de naam van de winkel, het logo, een slogan, permanente acties of een combinaties van één van voorgaande aspecten. Het is echter een misverstand dat raamfolie belettering enkel te gebruiken is ook door winkels. Ook bedrijven kiezen er steeds vaker voor. Het geeft een kantoor bijvoorbeeld een veel professionelere uitstraling.

Raamfolie belettering aan de binnenzijde

Ook binnen in een kantoor wordt er steeds meer gebruik gemaakt van raamfolie belettering. Dat heeft in dat geval overigens vaak ook een functie. In veel gevallen zijn verschillende kantoorruimtes onderscheiden door glas. Om inkijk te voorkomen en voor een beetje privacy te zorgen, kunnen deze ramen voorzien worden van folie. Om het net iets meer cachet te geven en het kantoor van een professionele uitstraling te voorzien, kunnen er uit deze raamfolie letters of afbeeldingen worden gesneden zoals de naam of het logo van het bedrijf.

Verschillende soorten raamfolie

Afhankelijk van de reden waarom je raamfolie belettering wil aanschaffen, zijn er diverse soorten raamfolie beschikbaar. Een bedrijf zal je graag adviseren over welke soort het beste bij je past. Voor een logo of afbeelding van hoge kwaliteit in kleur kies je bijvoorbeeld voor full colour in de folie. Als je echter vooral inkijk wil voorkomen, is het aan te raden gebruik te maken van zandstraalfolie. Bij winkeletalages is het juist weer belangrijk dat je een goed zicht hebt. In dat geval kun je juist weer het beste gebruik maken van one-way vision folie. Laat je vooraf dan ook altijd goed adviseren over welke raamfolie het beste bij jouw specifieke situatie past.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>